Cairns & Mission Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bert Cheyenne - WaarBenJij.nu Cairns & Mission Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bert Cheyenne - WaarBenJij.nu

Cairns & Mission Beach

Door: Bert & Cheyenne

Blijf op de hoogte en volg Bert

30 September 2015 | Australië, Cairns

Hello mates,

Nog even terug te komen over Hong Kong, wist je bijvoorbeeld dat-doe-het-zelf-botox en huid bleken hier helemaal in is? De advertenties kunnen bijna niet groter en ze worden om de 5 mete herhaald.

Maar goed van bleke chinezen naar het zonnige Australi�. Op het vliegveld van Hong Kong kwamen we weer na aantal dagen in contact met Nederlanders. Hier kregen de oudjes een fast pass toegewezen dat ze eerder mochten boarden. Wij kregen een plek met extra beenruimte gratis omdat er verder geen plekken meer waren, lucky us. Niet dat het een pre is om daar te zitten, want er stonden al gauw 3 chinezen op jouw extra plekje om te kunnen wachten voor de wc. 8 uur lang zagen we alleen maar mensen in en uit de toileten gaan. Ding dong, your captain speaking here. Er was iets kapot en gingen terug naar de gate, ander half uur later toch eindelijk de lucht in naar Australi�. Dit was niet uiteimeelijk niet zo erg, omdst we anders 4.20 uur zouden landen in Cairns en uiteindelijk pas om 2 uur in konden checken in ons hotel.

Cairns:
We kozen om eerst te overnachten in hotel, maar omdat wij pas om 2 uur konden inchecken en wij om half 7 er waren was even rondstruinen over de esplanade van Cairns. Om half 7 waren de meeste mensen al actief aan het sporten buiten. We kregen de sleutel van onze kamer om 12.30 uur en aangezien we erg moe waren hebbem we wederom een middagdutje gedaan. In de avond hebbem we nog wat rond gelopen em eten gehaald.

De Camper:
De dag erop konden weindelijk onze camper op halen. Hier keken we erg maar uit, want het zou toch ons huisje wordem voor de komende maanden. Na een hoop formulieren en de bus controleren konden we dan de weg op. Bert ging het eerste stuk rijden, maar met ze twee�n hebben we de weg weer naar hotel veilig volbracht. Het is erg wennen om links te rijden en te schakelen met links, maar dit gaat vast goed komen. De camper is vrij simpel, maar alles zit erop en eraan. De eerste 3 dagen hadden we eigenlijk alleen maar ellende met de camper. 3 keer de camper moeten starten met startkabels, omdst de accu leeg was. Gelukkig zijn Australische mede campeerders erg vriendelijk en wilden ons hier graag bij helpen. Na de 3e keer hebben we de Australische wegemwacht gebeld em die heeft beide accu's nagekeken. Wat bleek: de accu voor het leefgedeelte was gewoon gevaarlijk. Hij was helemaal leeg em volgens die vent zou die kunmem ontploffen als we er verder met zouden rijden. Doordatde achterste accu leeg was, trok de koelkast de voorste accu leeg waardoor wij niet meer konden starten. Na veel bellen is er een nieuwe accu ingezet en de camper doet het weer naar behoren.

Uitstapjes:
De eerste dag zijn we naar de Crystal Cascades gegaan. Een watervalletje met een aantal pools waar je in kan zwemmen. De tweede dag zijn we naar Fitzroy Island gegaan. Op dit eiland had je een berg om te bewandelen en kon je verschillende activiteiten op het water doen. Na een wandeling van 3,5 uur hebben we nog geprobeerd om te gaan snorkelen, maar er was helemaal niks te zien. Dit was een behoorlijke tegenvaller, nadat het witte strand ook al was tegengevallen. Het strand bestond namelijk uit dood koraal, niet op te lopen met blote voeten en al helemaal niet op te liggen.

De dag erop zijn we met een historische trein naar een afgelegen dorpje gegaan em terug met de skyrail,die ons mooi uitzicht gaf over alle bergen en Cairns.

Mission Beach:
Na de skyrail zijn we doorgereden naar Mission Beach. Dit ligt 150 kilometer onder Cairns en is een plek gelegen aan een 14 kilometer lang strand. De avond dat we er aan kwamen, hebben we nog even een strandwandeling gemaakt op eigenlijk op dat moment een priv� strand. Voor de camping zaten 2 mensen, maar daarna zijn we niemand meer tegen gekomen.Genieten dus!

Skydiven:
Het ging vandaag dan eindelijk gebeuren. SKYDIVEN!!! We keken er beide naar uit, dit was echt buiten onze comfort zone. We waren zoals gewoonlijk weer eens veel te vroeg op de locatie waar we moesten zijn. We zagen soms groepen mensen terug komen die al gesprongen waren en luisterden stiekem mee met hun verhalen. Na een klein uurtje wachten mochten wij ons eindelijk gaan omhangen om daarna met de bus maar het vliegveld gebracht te worden. Heel onze vlucht zou gefilmd gaan worden door de instructeur die ons weer veilig aan de grond zou brengen. Iedereen zat in het vliegtuigje en Bert mocht als 2e gaan springen, Cheyenne mocht als 7e. Eenmaal op de juiste hoogte werden we vast gemaakt aan de instructeur en was er geen weg meer terug. Wat een geweldige ervaring was dit. De snelheid waarmee je naar beneden gaat is echt zo snel, dat je de wolkem als kleine regendruppels op je huid voelt snijden. Oren suizen en de instructeur bleef maar rondjes draaien. Echt een mega gaaf gevoel en aan te raden aan iedereen die het nog niet gedaan heeft. Cheyenne heeft zelfs nog even mogen sturen met de parachute. Na de landing was het even wachten op de filmpjes en die heb em we rustig in onze bus bekeken. Je ziet dan gezichten waarvan je niet wist dat je ze getrokken had.

Wallaman Falls:
Na het skydiven zijn we doorgereden naar wallaman falls, 140 kilometer van mission beach. Wallaman falls begint bovenaan een berg van 280 meter en deze moesten we in het donker 3 omhoog. We hebbem hier dan ook 1,5 uur over gedaan op een stukje van 30 kilometer. Bij aankomst gelijk gaan slapen om de volgende dag een lange wanddeling te maken weer de berg af, om zo aan de onderkant te komen van de waterval. Hierna zijn we doorgereden naar Townsville om te overnachten.

Tot snel weer allemaal!

• 02 Oktober 2015 - 14:46

Bernadette :

Wat een indrukken en ervaringen !! leuk om te lezen! Nu de foto's nog

• 03 Oktober 2015 - 16:46

Lize & Henk:

Skydiven: jullie durven wel hoor. Geweldig, wat een ervaring. Jammer van de pech met de accu (kost wat tijd).