Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bert Cheyenne - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bert Cheyenne - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Bert & Cheyenne

Blijf op de hoogte en volg Bert

23 September 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Dag 1:
Na een lange vlucht van 11 uur, met daarbij een vertraging van 5 uur, zijn we eindelijk aangekomen in Hong Kong. Snel het vliegtuig uit om de beentjes weer te activeren met een wandeling naar de koffers. Deze wandeling werd helaas bruut verstoord toen bleek dat we met de trein naar onze koffers gebracht werden. Hoe bedoel je groot vliegveld??

Nadat we onze koffers opgehaald hadden, waren we eigenlijk vrij snel nbij ons hotel. De Airport Express stond gelijk voor ons klaar en daarna ook gelijk de shuttlebus van ons hotel. Tijdens deze rit vielen we van de ene verbazing in de andere. Wisten jullie bijvoorbeeld dat ze in Hong Kong steigers van +/- 30 meter hoog langs gebouwen maken van bamboe? De geur van alle kleine winkeltjes zullen we ook niet zo snel meer vergeten. Gedroogde vissen, knoflook, rauw vlees en andere rare geuren kwamen ons tegemoet.

Door de shuttlebus zijn we netjes voor de deur van ons hotel afgezet. Na het inchecken mochten we dan eindelijk onze kamer ga am bewonderen. We zaten op de 19e verdieping in de hoek. Toen we binnen kwamen waren alle gordijnen gesloten, maar nadat we deze open hadden gedaan schrokken we toch wel een beetje van de hoogte. Eenmaal hier aan gewend was het een schitterend uitzicht aan alle kanten van de kamer. We hadden het dus getroffen!

Omdat we nog erg moe van de vlucht waren, hebben we maar besloten om een dutje te gaan doen, zodat we de komende dagen fris en fruitig de stad in konden. 's Avonds nog de stad in gegaan om wat te gaan eten. We kwamen terecht in Time Square van Hong Kong. Op een gegeven moment maar een restaurant binnen gestapt en gaan eten. Kregen we 2 soorten bouillon waar we alles in moesten koken. We weten niet wat we allemaal op hebben, maar het was goed te eten!

Dag 2:
We hadden besloten om naar het Ocean Park te gaan in de ochtend en middag en dan in de avond naar Victoria Peak. Het was vandaag echt ontzettend benauwd en warm. Het was 31 graden en alle warmte bleef lekker tussen de flats in hangen. Ocean Park is een dierentuin met achtbanen en andere attracties. Erg leuk om een dag te zijn! Omdat het zo warm was weer terug naar het hotel om bij te komen en te douchen om weer op zoek te gaan naar een restaurant. We zijn terecht gekomen bij de sushi tent, omdat we hier beide erg trek in hadden. Na het eten door naar Victoria Peak. We hadden de oude tram genomen die ons direct naar boven zou brengen. Deze tram zat vast aan een kabel en ging op sommige stukken met 45 graden omhoog. Eenmaal boven gekomen konden we genieten van een geweldig uitzicht over Hong Kong. Je moest alleen wel alle Chinezen even aan de kant duwen die selfies aan het maken waren met hun selfiestick....

Dag 3:
Vandaag vlogen we weer om 19.15 uur verder naar Cairns. We besloten om er geen drukke dag van te maken, want het was nog warmer en benauwder dan gisteren. Via de ferry gingen we vandaag naar Kowloon, de sterren esplanada. De sterren espalanada is vergelijkbaar met de Walk of Fame in Hollywood, maar dan met voor ons nietszeggende beroemdheden... Eigenlijk was dit alles wat we gedaan hebben en zijn we weer terug gegaan naar Hong Kong Airport om alvast in te checken en ons wederom op te frissen. Bij de balie kregen we te horen dat we niet naast elkaar konden zitten als een passagier zou betalen voor extra beenruimte. Mocht dit niet het gebeuren dan hadden wij gratis de plekken met extra beenruimte. Fingers crossed!

Tot snel!

• 24 September 2015 - 11:37

Martin:

Wie want mor! wie want mor! Erg leuk om te lezen. Ook nooit gedacht dat de hitte daar zo aanwezig zou zijn dat je het gevoel hebt dat je steeds weer wilt douchen. Qua eten ben ik ook echt benieuwd wat jullie gegeten hebben. Foto's !! Lijkt me ook lastig trouwens om daar 'gewoon' te eten of iets te vinden wat je kent.

• 24 September 2015 - 17:47

Bernadette :

Erg leuk om te lezen. Ben gelijk zelf benieuwd naar Hongkong ;)

• 24 September 2015 - 20:56

Lize & Henk:

Het lijkt ons allemaal erg spannend in een vreemd land met een niet te begrijpen taal (wel Engels spreken). Veel plezier.