Een goed begin is het halve werk! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Bert Cheyenne - WaarBenJij.nu Een goed begin is het halve werk! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Bert Cheyenne - WaarBenJij.nu

Een goed begin is het halve werk!

Door: Bert & Cheyenne

Blijf op de hoogte en volg Bert

20 September 2015 | Nederland, Schiphol

Hoi allemaal,

Vandaag is de dag dat we echt op reis gaan. Bedankt Martin dat je ons naar schiphol heb gebracht. Onze avontuur begon direct met de melding 5 uur vertraging en aangezien we netjes 3 uur voor vertrek er waren betekend dat een wachttijd hebben van 8 uurtjes.

Next stop: koffers inchecken, een rij vol Chinezen en dat was een lange rij! Maar we hadden na 10minuten een helder moment en zagen het bord: Bagage only. En die rij was leeg, dus we waren ineens heel snel aan de beurt. Bij de paspoorten check werd direct om visum gevraagd: hmm,dat was toch digitaal? Ze konden het niet vinden, maar gelukkig hadden we zelf een kopie meegenomen. Goedgekeurd en met een voucher voor het eten opzak, vanwege de vertraging, gingen we richting de starbucks met onze chauffeur.

Bert zijn ouders zouden vandaag landen op schiphol, dus we hadden ze nog kunnen zien, maar het bleek dat ze pas in de nacht zouden landen. Dus Piet en Nelly tot over 6 weken!

Wat een verandering hier op schiphol. Met zn drieën kan je te gelijk je spullen op de band neerleggen en een bodyscan. Een goed voor Cheyenne, maar Bert moest toch nog even gefouilleerd worden en ook zijn tas moest bekeken worden. Daarna direct naar de paspoort controle, wat een drama dit keer niet voor Bert maar voor mij. Mijn deurtjes bleven dicht en de deuren achter mij waren ook dicht. Dat apparaat deed het gewoon niet. Na aantal keer zwaaien mocht ik er dan eindelijk door.

Wat ga je dan doen? Bij de macdonalds zitten, skypen met je moeder en kijken hoe je vergoeding kan declareren voor de vertraging. Daarna veel rondjes lopen en een plek vinden waar we onze telefoons konden opladen. Uiteindelijk op een kruk gaan zitten en kijken hoe mensen naar hun gate lopen. Terwijl wij een blog typen komen er een hoop mensen met de vraag of ze kunnen boarden naar Zuid-Afrika of Amman. ZIJN WIJ VAN DE KLANTENSERVICE?
De man naast mij is ook de pineut en stelde al voor om er geld voor te vragen. Het kost je meer moeite om uitteleggen dat je toerist ben, dan je ze even naar de juiste gate helpt.

Jullie horen weer van ons als Hong Kong achter de rug is!

Groetjes,
Bert & Cheyenne